חיפוש:

חקר ציפורים וסביבה מבוסס תופעות בתצפיות וסרטונים קורס קיץ בזום - יולי 2020

חקר ציפורים וסביבה מבוסס תופעות בתצפיות וסרטונים

קורס קיץ בזום -  יולי 2020 – מרכז המורים למדע באונ' ת"א
30 שעות מוכרות לגמול


מטרות:
להגיע למצב שלתלמידים מוטיבציה ללמידה והם מסוגלים להיות יצרני הידע לעמיתיהם

התנסות בשיתוף תוצרים אחד את השני ודיון בתובנות מהם בכיתה      (כיתה הפוכה)

העברת  אוטונומיה לתלמידים לחקר מבוסס תצפיות בתופעות והסקת מסקנות

פיתוח מאגר למידה משותף  לשימוש בבתי הספר השונים ובסיס ליצירת תקשורת


מתוך ידיעה שמורים מלמדים עד ה14.7 ולאחר מכן חלקם ימשיך לעבוד בקייטנות בבתי ספרם וחלקם פשוט ירצה ויצא לחופש,  ומתוך ידיעה שמסיבות הסיום יהיו בשבוע של ה 12.7  ההשתלמות תהיה בשעות אחה"צ  משעה 16-18.30 (בערך!)  במועדים הבאים:

יום א

יום ב

יום ג

יום ד

21.6

סינכרוני

22.6

א-סינכרוני

23.6

סינכרוני

24.6
א-סיכנרוני

28.6
סינכרוני

29.6
א-סינכרוני

30.6

סינכרוני

1.7
א-סיכנרוני

5.7
סינכרוני

6.7
א-סינכרוני

7.7
סינכרוני

סך הכל 30 שעות

 


המורים מוזמנים לסנג'ר  1-3 תלמידים מובילים למפגשי הזום של ההשתלמות,
כדי להיעזר בהם ליישום התהליך בבית ספרם בתשפ"א.

כל המפגשים הסינכרוניים יוקלטו ויישלחו לכל מי שנעדר מאחד המפגשים
כדי שלא יחסרו לו שעות.

 

אתם אתנו?   הירשמו בטופס כאן

 

                                                    נשמח להשתתפותכם!

הצעה לתכני ההשתלמות

 

 

הנושא

הצעה לתכנים במפגשים

עזרים וציוד

1

פתיחה אחרת

פתיחה אחרת!...

היכרות בין המשתלמים

 

 

יציאה לצילום תופעות ב-3 דרכים: מילולי, תמונות=סטילס וסרטונים

 

צילום סבב א

פעילות בכיתה: הצוותות לקבוצות של 3-4 משתתפים על בסיס בחירה בתופעה.
חלוקת תפקידים: תיעוד במלל, תיעוד בתמונות. תיעוד בסרטים.

פעילות בחוץ: צילום תופעות בסרטון, בתמונות ותיעודן בכתב.

 

א

 

מפגש אסינכרוני בקצב שלכם

 

לימוד עצמי על כללי צילום בסיסיים!

איך להפיק סרטונים מעולים? עדי שקד

 

2

 

הצגת התוצרים של הקבוצות ודיון ביתרונות וחסרונות של כל אחת מ-3 הדרכים.

 

המשגת המונח תופעה

במליאה:

הצגת התיעוד ב-3 הדרכים: מילולי, תמונות וסרטונים עי הקבוצות.
 חילוץ  ידע והמשגה של  מהי תופעה מתוך הסרטונים.
התייחסות בדיון  למטרת התיעוד המצולם ואיכותו

יצירת רשימה עפ צורך המשתלמים לכלים מתוקשבים לקראת המפגש הא-סיכנרוני הבא

 

ב

מפגש אסינכרוני בקצב שלכם

תיעוד פעילות חוץ כיתתית בסרטון באמצעות אפליקציה בטלפון חכם :
בטלפון אנדרואיד: VideoShow, MAGISTO
בטלפון IOS (אייפון): IMOVY  (מס' תדריכים ברשת לבחירתכם)
או לימוד כלים ע'פ הרשימה שהועלתה במפגש הסינכרוני ה-2

 

3

 

צפייה בסרטון תיעוד מקצועי

במליאה: הצגת סרטון מקצועי של תיעוד תופעה . בקבוצות: תכנון תהליך ועקרונות הצילום התיעודי

 

ג

מפגש אסינכרוני בקצב שלכם

עריכת סרטונים כיצד. היכרות עם כלים שונים

איך לכתוב תסריט ב-3 צעדים . חברת איגלו

 

 

4

הכנה לצילום מתעד איכותי

תכנון תסריט לקראת צילום סבב ב'

 

1. הגדרת מטרת הסרטון: להעביר מסר ומידע. 

2. תכנון תסריט על סמך עיון בדוגמאות והתנסות בכתיבת תסריט לקראת יציאה לצילומו במפגש הא-סינכרוני

 

ד

מפגש אסינכרוני בקצב שלכם

 

צילום סבב ב

בקבוצות:
יציאה לצילום תיעוד התופעות ב-3 דרכים: מילולי, תמונות=סטילס וסרטונים

עריכת הסרטים לקראת הצגתם

 

 

5

צפייה בתוצר החדש  (תיעוד סבב ב) של הקבוצות ודיון בכיתה

במליאה: הצגת התיעוד ב-3 הדרכים: מילולי, תמונות וסרטונים עי הקבוצות, דיון כייתי.

 

בקבוצות: בירור מה חסר כדי לשפר איכות הסרט הקבוצתי?
חלוקת אחריות חברי הקבוצה לשיפור הסרט.
 

 

 

ה

מפגש אסינכרוני בקצב שלכם

בקבוצות: שיפור הסרט הסופי  (סבב ב) לקראת הצגתו במפגש האחרון

אישי: קריאת המאמר כיצד תהפכו סרטון פדגוגי לשיעור שלם - המדריך המלא מאת איתמר בנית במגזין הגיע זמן חינוך

 

6

מפגש סיכום

מה הפוטנציאל הפדגוגי בשיטת צילום סרטוני התיעוד?

צפייה ודיון בסרטונים המשופרים של הקבוצות.

משוב ובחינת תרומת ההשתלמות
 המלצות לתכנון תהליך החקר שמתחיל בהמשך...

 

 

 

מפגש רשות
 וע'פ צורך

 

בנייה משותפת של תכנון תהליך החקר בתשפ"א

 

 

 

טופס הרשמה להשתלמות: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdEd_cmdfAwPW1382TYM5xJet1hZkPHq1YL9_ydUj-5Suc4Ng/viewform?usp=sf_link